1)مدرسه رده ي عملياتي براي تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش و تجليگاه فرهنگ و گرايش ها و خواسته هاي متعهد است. و دراين ميان معلم با عناصر پيچيده روحي و رواني دانش آموزان سر و کار دارد. در اين شرايط تحقق مطلوب اهداف نيازمند م در رده عمليات و استفاده از تجارب و اطلاعات معلمان است و همچنين مديريت براي اداره، برنامه ريزي، تصميم گيري و ارزشيابي و گرفتن باز خورد واحد آموزشي به شوراي معلمان نياز دارد. 


2) شوراي معلمان نقش به سزايي در بهبود، بهسازي، احساس تعلق، ايجاد علاقه مندي کسب مهارت نيروهاي انساني دارد. شوراي آموزشي محل خوبي براي شناخت مشکلات ارائه راه حل، ايجاد روحيه تعاون و همکاري و دهها فايده ديگر است. در واقع مغز و قلب هر سازمان آموزشي شوراي آن سازمان است.

3) ارزش و اعتبار معلمان در درجه ي اول تلاشي از مبناي اسلامي، علمي و فلسفي آن است بر اساس پژوهش هاي انجام شده هر چه تصميمات با فکر و مشارکت افراد بيشتري گرفته شود ، از استحکام و درستي بالاتري برخوردار است مسائلي که به نظر و راي همگان گذاشته مي شود از خطاي کمتري برخوردار است و به نسبت دخالت آرا زيادتر، و همه جانبه تر خواهد بود.

الف- از ديدگاه اسلام نيز مشارکت و شورا اساس کار مديريت آموزشي است اسلام هيچ مديريتي را در بي نياز از م نمي داند رسول گرامي اسلام نيز دستور يافت با مومنان به م بپردازد شايد اختصاص دادن سوره اي به عنوان شورا و تاکيد بر اين که اصولا م کردن از ويژگي هاي مومنان است ناشي از همين سياست اسلامي است. بالعکس مديريت در اسلام مخالف خود کامگي، خود محوري و سلطه گري است.

بقیه را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

 

شورای معلمان مدرسه

فرم ارزیابی آثار درس پژوهی سال 95-96

شیوه نامه تدوین گزارش کتبی فرایند درس پژوهی

معلمان ,شوراي ,آموزشي ,اسلام ,م ,مديريت ,است و ,اسلام نيز ,شوراي معلمان ,را در ,برخوردار است

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپز مجموعه صفحه دانش تجربی آموزش برق و الکترونیک اینجا نلی از روزهایش می گوید بانک تم و قالب پاورپوینت رایگان hanieh_sdt ماراتن تا موفقیت کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار اشی مشییی مديريت و تئوری های نوین آموزشي